Здравейте,
Собственик съм на самостоятелен обект в кооперация, който притежава само един вход за достъп и този вход е отделен от входа към апартаментите. С две думи, от моето помещение няма пряка врата към жилищния вход, не влизам в този вход, не ползвам асансьор и осветление и т.н. Помещението се води, обаче, към етажната собственост на споменатия вход.
Бих искал да попитам, след като буквално не стъпвам и не съм стъпвал в този вход, съответно не ползвам асансьор, не пускам лампи, не го амортизирам по никакъв начин, то необходимо ли е да плащам таксата за управление и поддържане на общите части на сградата в същия размер, какъвто и останалите собственици?
Преглеждайки чл. 51 на ЗУЕС не виждам такъв въпрос да е регулиран и оставам с впечатлението, че колкото и несправедливо да ми изглежда, то трябва да плащам в приетия от събранието размер. Правилно ли тълкувам или пък съществува нормативна основа, която до момента не ми е известна и чрез която се регулира такъв казус?
- Дата и час: 22 Ное 2024, 11:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Разходи за управление и поддържане на общите части на ЕС
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Разходи за управление и поддържане на общите части на ЕС
а общ покрив имате ли с тях, другите. Колко самостоятелни етажни единици сте
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Разходи за управление и поддържане на общите части на ЕС
Щом имате общ покрив, имате, предполага се и Управителни и контролни органи. Тези органи имат разходи не само по стълбището/"входа" както го наричате, с осветление, асансьор, чистачка и пр., но и за покрива, общият покрив, общите външни стени на сградата, вижте и другите общи части, ЧЕТЕТЕ ЗУЕС, каквито и недостатъци да има същия закон. Разбира се покривът, общият покрив гълта най-много от разходите, които се предвиждат за Фонд Ремонт и обновяване, но другият фонд "Управление и поддържане на ОЧ" с вноските си Ви ангажира също. Не съм юрист, само имам немалко опит като управител на ЕС.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: Разходи за управление и поддържане на общите части на ЕС
Петко Бочаров- ДА, АМА НЕ! В нашата блокова етажна собственост, долните етажи не се интересуват от покрива. Ако ти тече, оправи си го. При мен нямам проблем с покрива- това е тяхното мнение. Същото е с асансьора. Ползваме го само живущите от последния етаж. И другите контрабандно. Но само ние плащаме!Та в сила е САМОУПРАВСТВОТО!!
Като пример - имам магазин . вход от улицата, не ползвам асансьор, стълбище, ток по стълбите и т.н. Не плащам за ток стълбище, чистачка стълбище, дребни текущи ремонти по стълбището! Такъв е и Вашият случай.
Като пример - имам магазин . вход от улицата, не ползвам асансьор, стълбище, ток по стълбите и т.н. Не плащам за ток стълбище, чистачка стълбище, дребни текущи ремонти по стълбището! Такъв е и Вашият случай.
- todorst
- Потребител
- Мнения: 632
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 10:09
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта