2020-04-30 0
Напълно новият Jazz е първият автомобил на Honda и първият модел на пазара, който ще се предлага стандартно с технологията за предна централна въздушна възглавница. Тя е само малка част от богатия пакет от системи за безопасност и асистенти, включени в оборудването на модела, и затвърждава репутацията му на един от най-безопасните в Европа.
Новата централна въздушна възглавница е монтирана в задната част на седалката на водача и се отваря в пространството между водача и пътника. Тя е една от десетте въздушни възглавници в новия Jazz . Намалява вероятността от удар между пътника на предната седалка и шофьора в случай на страничен удар. Нейната позиция е внимателно обмислена така, че да осигури максимална сигурност при отваряне. Отново със същата цел тя е закрепена с три връзки, които осигуряват прецизна крива на движението й при разгъване. Централната въздушна възглавница допълва поддръжката при страничен удар, осигурена от коланите с донатягне и централния преден подлакътник, като той е с увеличена височина. Според предварителните тестове на Honda този подход намалява с 85% вероятността от нараняване на главата за пътника от страната на удара и с 98% на този, който е от другата страна.
Друго подобрение в новия Jazz е системата i-side за задните седалки. Тази уникална по своята същност двукомпонентна въздушна възглавница предпазва пътниците от втория ред от удар във вратите и С-колоните в случай на страничен сблъсък. Тя е с малък размер, за да се съхрани и в новата генерация на Jazz добре познатата ни функция "магически седалки", наложила се като изключително успешна при предишните поколения на модела.
Всички тези нововъведения са продиктувани от допълнителните изисквания, които независимата европейска комисия по пътна безопасност Euro NCAP въведе за 2020 г. поради сериозните травми, причинявани при страничен удар. Новите тестове, провеждани от организацията, ще разширят фокуса в проучванията в тази сфера.
"Безопасността на пътниците е от водещо значение за нашите проектанти и дизайнери при разработването на всеки нов автомобил", заяви Такеки Танака, ръководител на проекта в Honda . "Напълно променихме новото поколение на Jazz и това ни позволи да въведем още по-модерни технологии и да надградим системите за безопасност, както и да ги направим част от стандартното оборудване, за да осигурим изключителна сигурност при инциденти от всякакъв вид. Уверени сме, че след всичко това, новият Jazz ще остане един от най-безопасните автомобили в класа си", добави той.
Освен новаторската централна въздушна възглавница, системата от възглавници SRS отпред пази коленете и долните крайници на шофьора и допринася за още по-високата защита на главата и гръдния кош на пътника, тъй като свежда до минимум отскачането на цялото тяло напред при удар.
Структурата на каросерията на напълно новия Jazz е изпълнена по новата технология на Honda , наречена ACE™ от Advanced Compatibility Engineering™. Тя осигурява отлична пасивна безопасност и още по-добра защита за пътниците в купето.
Мрежа от свързани структурни елементи разпределя енергията при сблъсък още по-равномерно в предната част на колата, намалявайки по този начин въздействието на ударната сила в купето. ACE™ предпазва не само Jazz и пътниците в него, но и другия автомобил, участник в евентуалното ПТП.
Пасивната безопасност в новия Jazz е допълнена от обогатения за новия Jazz набор от системи за активна безопасност, обединени под името Honda SENSING. Нова камера с висока резолюция и с още по-широк ъгъл на обхват заменя мултифункционалната камера на системата за спиране в градски условия (CTBA) при предишното поколение на Jazz . Тя разпознава още по-успешно характеристиките на пътната настилка и ситуацията като цяло, включително "усеща" дали автомобилът доближава външния ръб на тротоар (трева, чакъл и др.) и др. Камерата премахва също и замъглявания и осигурява винаги ясно зрително поле.