начало

ВАС отхвърли жалба на съдийка, поискала спиране на дисциплинарка срещу нея заради СЕС ВАС отхвърли жалба на съдийка, поискала спиране на дисциплинарка срещу нея заради СЕС

Чия собственост остават църквите?

Казуси за недвижими имоти


Чия собственост остават църквите?

Мнениеот vupros s ulovka » 02 Мар 2005, 01:58

Нека да си представим следната ситуация - след време българите поумняват и престават да вярват в Бог. Православните изчезват и от 75-80 % стават 0 %. Тогава на никой няма да са нужни църквите. Тогава какво правим с тях ? Чия собственост остават ?

1. На БПЦ? Е, тогава значи поповете да си ги поделят. Таз за мен, таз за теб, таз за Максим, таз за Кирил...пък Пимен да го...

2. Държавна? Защо, нали църквата е отделна от държавата? Пък и не всички българи са православни...

3. Общинска? същата работа

4. Да се дават под наем за хотели и дискотеки, но кой да прибира наема?


Какво да правим тогава с църквите и другите имоти ?
vupros s ulovka
 

Re: Чия собственост остават църквите?

Мнениеот enigma » 02 Мар 2005, 02:29

Държавна - и изобщо няма връзка с това БЦ е държавна - като престане да същестува каквото и да е лице и няма никакви правоприемници - какво става тогава с имотите :).

А сега кажи уловката, че не ми се чете Закона за вероизповеданията ... .
enigma
 

Re: Чия собственост остават църквите?

Мнениеот Доонис » 02 Мар 2005, 11:43

.. явно уловката е другаде...!!!
Доонис
 

Re: Чия собственост остават църквите?

Мнениеот scribtor » 03 Мар 2005, 23:35

Ако спазваме духа на българската нородо-психология и традицията, която вече не е това, което беше, отговорът е прост:
- Ами ще разрушим църквите да не се чудим какво да ги правим - "Има църква - има проблем, няма църква- няма проблем";
- после празното място ще си го актуваме - веднъж като държавно и едновременно с това като общинско;
- ще му сменим статута от публична в частна собственост , а след това ще му направим и едно ново предвиждане "за 40 етажен небостъргач- бизнесцентър";
- след което вече атрактивното празно място, ще бъде продадено, на тоя който даде най много пари. По това време вече и чужденците ще могат да купуват земя, така че нищо чудно купувачът да е от някоя арабска джамахирия. При продажбата обаче ще спазим принципа - "първия по време е пръв по право", демек - продавач може да е общината, а може и държавата, зависи кой се усети пръв;
- в резултат на така осъщиствилата се продажба Общината и Държавата ще захванат спор, кой е действителния собственик и как така другия е продал чужда земя; ще се изпокарат -първоначално на сериозно,
- сетне ще заведат фиктивно дело, защото вече ще са се спогодили помежду си; после тихомълком иска или жалбата ще лъде оттеглена
- покрай тая работа ще облажат и политици и други хора;
- След време в пресата ще пише: "В България никога не е имало църкви!"
Аватар
scribtor
Потребител
 
Мнения: 688
Регистриран на: 18 Яну 2005, 23:46

Re: Чия собственост остават църквите?

Мнениеот enigma » 04 Мар 2005, 01:44

Много цинично, но напълно споделям този сценарии!
enigma
 

подсказка

Мнениеот подсказка » 04 Мар 2005, 16:32

на 27 декември 2004 Симеончо подари църквата в Шипка на БПЦ. Тя си беше държавна собственост щото е строена с руски пари след 1878, но сега е частна.

В замяна на това, на 3 март 2005 шаманите на БПЦ от същата църква посрещнаха Симеончо с названието "цар", въпреки че България е република от 1946.

Който знае латински ще се сети за ASINUS ASINUM FRICAT . Монархията и църквата са двете магарета който се чешят взаимно в случая, както го правят от времето на Константин. Християските монарси винаги са се подпирали на "божественото право" - един Бог на небето, един цар на земята.
подсказка
 

Re: подсказка

Мнениеот подсказка » 04 Мар 2005, 16:47

Виж статията на ПРОФ. ГЕОРГИ МАРКОВ на [url]http://www.zone168.com/opinions/article?sid=&aid=31353&eid=286[/url]


Нека уважим волята на дарителите за Шипка

ПРОФ. ГЕОРГИ МАРКОВ, ДИРЕКТОР НА ИНСТИТУТА ПО ИСТОРИЯ ПРИ БАН

През последните 15 години реституцията беше поставена над историята. В никоя държава от ЕС няма подобно явление. Посяга се и върху музея към храм-паметник "Рождество Христово" в гр. Шипка.
Идеята за този храм е дадена от ген. Скобелев през 1878 г. В Русия се създава граждански инициативен комитет под ръководството на граф Николай Игнатиев, бащата на Санстефанска България. В него участват графиня Олга Скобелева, майката на ген. Скобелев, ген. Столетов и други известни хора в Русия. Те започват да събират средства за построяването на този пантеон. Средствата са събрани изключително от Русия и храм-паметникът е построен от 1896 до 1902 г. При освещаването граф Игнатиев държи реч в памет на загиналите и казва: "Тук трябва да има музей, защото в този храм-паметник са изписани имената на загиналите ­ върху 34 мраморни плочи, а техните кости са положени в костница ­ в 17 мраморни саркофага." Това е заветът на граф Игнатиев и той е изпълнен ­ затова има музей към храм-паметника "Рождество Христово".
Храм-паметникът е бил руска собственост до 1934 г. Там са служили руски свещеници, които всеки ден са произнасяли молитви за упокоение душите на загиналите руски войници и български опълченци. След Деветомайския преврат през 1934 г. се възстановяват дипломатическите отношение на царство България и Съветския съюз и се подписва протокол между пълномощник-министъра Никола Антонов, който представлява българското царско правителство, и съветския посланик Суриц, който е посланик в Анкара и представлява съветското правителство. От този протокол се вижда, че съветското правителство дарява на българския народ храм-паметника при гр. Шипка. Това е изрично дарение на българския народ.
След Втората световна война с постановление на Министерския съвет от 1970 г. храм-паметникът е обявен за исторически паметник на културата, а от 1978 г. той е включен в архитектурно-историческия резерват Шипка ­ Бузлуджа. От тогава държавата и църквата са разделени, но те съвместно, съгласно закона, стопанисват и "обгрижват" историческия паметник ­ като Светият синод признава държавната публична собственост върху храм-паметника. Сега обаче искат да изхвърлят музея от Шипка, след като старозагорският митрополит Галактион поведе борба да промени статута на храм-паметника и собствеността му да бъде прехвърлена на БПЦ. Но се прави това? Защото според статута на този храм-паметник, там се извършва всекидневно богослужение, но не могат да се правят венчавки и кръщенета с почерпки ­ сред костите на загиналите войници. Т.е., не може да се върши онова, от което църквата събира пари. Досега тя прибира парите само от продажбата на свещи, картички и сувенири.
Опити за промяна на статута на храм-паметника Шипка са правени и при други правителства, но едва сега тези опити успяха. В края на миналата година Министерският съвет решава да прехвърли безвъзмездно имотите, които са държавна публична собственост в полза на Българската православна църква, като едновременно с това обявява храм-паметникът "Рождество Христово" от публична държавна собственост в частна държавна собственост.
Това е в нарушение на нотариалния акт, чието най-ново издание е от 17 октомври 2003 г. Промяната на собствеността от публична държавна в частна държавна води като последствие и промяна в собствеността за ред други сгради и околни имоти. С тази промяна БПЦ автоматично става собственик на тези имоти.
Това на практика обаче е политическо решение, което грубо нарушава свещената воля на дарителите от руска страна, а тази воля се е зачитала през всички епохи. С този неправомерен акт няма да се увеличат толкова приходите на БПЦ, а ще бъде поставено началото на разрушаването на историко-архитектурния резерват Шипка ­ Бузлуджа. И достопочтените архиереи трябва да знаят, че дори църквата не може да бъде над историята. Ето защо аз призовавам да се уважи волята на дарителите и музеят да бъде съхранен. Защото светлата памет на загиналите войници е по-скъпа от сметките за имоти и печалби.
подсказка
 


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта


cron