Здравейте,
Имам въпрос, на който не успявам сама да намеря отговор, извинявам се предварително, ако е глупав. Ще ви бъда благодарна, ако можете да ми дадете някаква информация/насоки.
Става дума за колега-чужденец, гражданин на ЕС, който работи на трудов договор. Има издадено удостоверение за продължително пребиваване на територията на България, както и ЛНЧ. Пристигна у нас тази година от Полша, където е работил няколко години.
Въпросът ми е свързан с издаването му на лична карта. Доколкото знам, лична карта на чужденец се издава на две места - от Дирекция "Миграция" и от посолството на съответната страна. Въпросът ми е каква е разликата между двата вида лични карти?
От Дирекция "Миграция" много активно агитираха колегата да си извади лична карта от тях (към момента той има лична карта, издадена от посолството на неговата страна в Полша, валидна до средата на 2013 г.). На въпроса за какво му е при все, че има разрешително за пребиваване и ЛНЧ, не можаха да ми дадат никакъв отговор. Репликата на служителката беше "Абе защо не щат да си вадят лични карти тия хора бе, а смо удостоверения за ЛНЧ?! Ми в личната карта всичко си пише!"
Наясно съм, че от "Миграция" издават лична карта по ЗБЛД, въпросът ми е каква е разликата между нея и издаваната от посолството на съответната страна в България? В единия случай ще има български документ за самоличност, а в другия - издаден от неговата страна. Трябва ли му българският изобщо?
Предварително благодаря за отговорите!