липси в касата на етажна собственост
Публикувано на: 23 Авг 2012, 10:11
Здравейте,
една от първите ми задачи като нов Председател на УС на Етажна собственост бе да организирам и участвам в ревизия на касата на ЕС. Проведената такава установи сериозна липса, за което бе съставен констативен протокол. Освен присвояване на пари от касата, касиера не е внасял и индивидуалната месечна вноска за последните 3 години. Това също е отразено в протокола на ревизията. Общото събрание прие предложенията на контролната комисия да не освобождава от отговорност касиера и да се стартират административни мерки. Председателя на УС също така бе упълномощен като първа крачка да покани и договори план за доброволно разсрочено възстановяване на липсващите парични средства. Тези решения са взети с 54% присъствие на собствениците (отговаря и на идеалните части).
Въпросите ми са:
1. Описаните документи (констативен протокол от ревизия, Протокол за проведено Общо събрание) достатъчни ли са за предприемане на административни мерки, а именно подаване заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл.410, ал.1, т.1 от Гражданския процесуален кодекс? Това ли е правилната мярка?
2. Решенията на Общото събрание с упоменатия кворум легитимни ли са?
3. Какво трябва да предприема, в случай че не е така?
4. Какво трябва да съдържа поканата за доброволно плащане на дължимите суми? На кои закони и членове да се позова? Къде мога да намеря примерна такава?
Предварително благодаря за оказано съдействие
една от първите ми задачи като нов Председател на УС на Етажна собственост бе да организирам и участвам в ревизия на касата на ЕС. Проведената такава установи сериозна липса, за което бе съставен констативен протокол. Освен присвояване на пари от касата, касиера не е внасял и индивидуалната месечна вноска за последните 3 години. Това също е отразено в протокола на ревизията. Общото събрание прие предложенията на контролната комисия да не освобождава от отговорност касиера и да се стартират административни мерки. Председателя на УС също така бе упълномощен като първа крачка да покани и договори план за доброволно разсрочено възстановяване на липсващите парични средства. Тези решения са взети с 54% присъствие на собствениците (отговаря и на идеалните части).
Въпросите ми са:
1. Описаните документи (констативен протокол от ревизия, Протокол за проведено Общо събрание) достатъчни ли са за предприемане на административни мерки, а именно подаване заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл.410, ал.1, т.1 от Гражданския процесуален кодекс? Това ли е правилната мярка?
2. Решенията на Общото събрание с упоменатия кворум легитимни ли са?
3. Какво трябва да предприема, в случай че не е така?
4. Какво трябва да съдържа поканата за доброволно плащане на дължимите суми? На кои закони и членове да се позова? Къде мога да намеря примерна такава?
Предварително благодаря за оказано съдействие