проблем с такса вход
Публикувано на: 17 Мар 2011, 00:55
Здравейте,
интересува ме професионално мнение по следния казус:
1. Наемател, отказващ да плаща такса вход с аргумент, че не е законно формирана.
2. Такса вход, която е формирана на база брой апартаменти, без значение дали апартамента е обитаван или не, и без значение от броя на живущите в него. Възлиза на 15 лв. на апартамент.
3. Таксата вход не е заплащана от наемателя о/ло година, при което се е натрупала сума, за която в момента му търсят отговорност.
4. След последното общо събрание преди 1-2 седмици отново излиза доклад, в който се постановява, че на общото събрание е взето решение таксата вход да остане 15 лв на човек, без значение дали апартамента е обитаван и от броя на живущите в него.
Интересува ме:
1. Има ли право управителния съвет и ОС да взимате решения, които противоречат с чл. 51, ал.1 от Закона за ЕС, където се казва, че "консумативни разходи и разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите" ? НО не според броя на апартаментите
2. Има ли право наемателя да откаже заплащането на натрупаната сума и да изисква преизчисляване на месечната такса, позовавайки се на чл. 51, ал.1 от Закона ?
3. Как се тълкува понятието "разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС"? Какво се има предвид под текущо? Включва ли това дребни ремонти или по-скоро означава подмяна на крушки и закупуване на препарати?
4. Месечната вноска е формирана по следните пера:
Постоянни разходи: Поддръжка асансьор, Ел. ток стълби, Ел. ток асансъор, Чистачка, Заплата Домоуправител; = 9 лв.
Променливи разходи: Препарати, Външни услуги и ременоти = 1.20
Други: Фонд "Ремонт и обновяване" и "за непредвидени разходи". = 5 лв.
По едно време е имало в други и такса "Натрупване в каса"
Кои от тези разходи са задължение на Наемателя и кои на Собственика?
Фонд "Ремонт и обновяване", дребните ремонти и непредвидените разходи не са ли задължение на собственика? Що за разход е "Натрупване в каса"?
Предварително Ви благодаря!
интересува ме професионално мнение по следния казус:
1. Наемател, отказващ да плаща такса вход с аргумент, че не е законно формирана.
2. Такса вход, която е формирана на база брой апартаменти, без значение дали апартамента е обитаван или не, и без значение от броя на живущите в него. Възлиза на 15 лв. на апартамент.
3. Таксата вход не е заплащана от наемателя о/ло година, при което се е натрупала сума, за която в момента му търсят отговорност.
4. След последното общо събрание преди 1-2 седмици отново излиза доклад, в който се постановява, че на общото събрание е взето решение таксата вход да остане 15 лв на човек, без значение дали апартамента е обитаван и от броя на живущите в него.
Интересува ме:
1. Има ли право управителния съвет и ОС да взимате решения, които противоречат с чл. 51, ал.1 от Закона за ЕС, където се казва, че "консумативни разходи и разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите" ? НО не според броя на апартаментите
2. Има ли право наемателя да откаже заплащането на натрупаната сума и да изисква преизчисляване на месечната такса, позовавайки се на чл. 51, ал.1 от Закона ?
3. Как се тълкува понятието "разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС"? Какво се има предвид под текущо? Включва ли това дребни ремонти или по-скоро означава подмяна на крушки и закупуване на препарати?
4. Месечната вноска е формирана по следните пера:
Постоянни разходи: Поддръжка асансьор, Ел. ток стълби, Ел. ток асансъор, Чистачка, Заплата Домоуправител; = 9 лв.
Променливи разходи: Препарати, Външни услуги и ременоти = 1.20
Други: Фонд "Ремонт и обновяване" и "за непредвидени разходи". = 5 лв.
По едно време е имало в други и такса "Натрупване в каса"
Кои от тези разходи са задължение на Наемателя и кои на Собственика?
Фонд "Ремонт и обновяване", дребните ремонти и непредвидените разходи не са ли задължение на собственика? Що за разход е "Натрупване в каса"?
Предварително Ви благодаря!