Страница 1 от 1

Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2013, 12:17
от jekata
Здравейте!
От два месеца и половина си водя една кореспонденция със СДВР и МВР относно реда за издаване на лични документи. Конкретно става въпрос за изискването издаването им да става само и единствено в РУП по постоянен адрес. Според властите не може да си на адрес на I РУП да речем и да си изкараш документ в V РУП например. Базират се на чл. 7, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи, който гласи следното:
Заявленията за издаване на български лични документи се подават:
1. за лична карта и/или паспорт - в районно управление на Министерството на вътрешните работи (РУ на МВР), Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР), областните дирекции на Министерството на вътрешните работи (ОДМВР) по постоянен адрес, дирекция "Български документи за самоличност" (ДБДС) - МВР, или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

Малкият момент е, че за РУП, както и СДВР не е изрично написано, че се изисква да е по постоянен адрес, за разлика от ОДМВР. Като цяло не разбирам при положение, че в цяла България имат достъп до АИС БДС, при положение, че има и външни за МВР институции с достъп до системата, та защо само в твоето РУП можеш да си издадеш документи и никъде другаде.
Въпросът ми е правилно ли четат буквата на закона или не?

Re: Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2013, 21:25
от doc03
1. за лична карта и/или паспорт - в районно управление на Министерството на вътрешните работи (РУ на МВР), Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР), областните дирекции на Министерството на вътрешните работи (ОДМВР) по постоянен адрес, дирекция "Български документи за самоличност" (ДБДС) - МВР, или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

За РУ на МВР, СДВР и ОДМВР - по постоянен адрес. (В ИЗБРОЕНИТЕ - по постоянен адрес). В ДБДС - няма значение адреса. Това е.

РУ на МВР - Означава, че ако живеете в Пазарджик, подавате в Пазарджик, а не в Дупница.
СДВР - Има 9 РУП, подавате в това по постоянен адрес.
Някои поръчки, и при някои случаи, се подава в ОДМВР и ДБДС - Означава, че ако живеете на територията на ОДМВР "Бургас", подавате там, а не в ОДМВР "Варна".
В ДБДС - няма значение къде живеете.

Въпрос на БЕЛ, не на буквата на закона.

Re: Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2013, 13:23
от jekata
Защо тогава въобще се упоменава СДВР, след като си има тия 9 РУП.
Както и да е, въпроса е на принципно ниво - защо след като всички имат достъп отвсякъде - защо да не се издаде във II, а в IV РУП? Защо не е поне до ниво областна дирекция и пак не виждам проблем да го издаде друга ОДМВР?
Губене на време отново.

Re: Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2013, 13:36
от doc03
Защото това е структурата на самата СДВР - 9-те РУП (Те са РУП-СДВР, териториални подразделения на дирекцията). Както и на ОДМВР-тата е подобно.

Защо след като всички общини имат достъп до ГРАО, а НБД-Население я има навсякъде, ходиш в общината по местоживеене за съответната справка, услуга, удостоверения (за адрес, за смърт, за наследници) и всичко останало ? И си траеш, и си чакаш, и си плащаш, и те правят на маймуна, но не бучиш, нали ?

Re: Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2013, 15:31
от rts
Да бяхте си подали документите в посоченото Ви полиц. упр-ние, вместо да си подите преписка, досега да сте си получили личните документи. Или спорите за спорта ?

Re: Ред за издаване на лични документи

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2013, 14:57
от jekata
Идеята беше именно това, всички имат достъп, а трябва точно в едно РУП да идеш и в никое друго в областта.
Да, получава се за спорта, след като само за мен не е нормално.