peter789t написа:...Когато се включат фаровете акумулаторът зарежда много по бавно, това е факт.
Това е свободно съчинение, не факт. Алтернатора има една плочка с 2 транзистора, дет целта им е да държат напрежението около 14 волта (13.7-14.2). Алтернатора може да даде от 50 до над 100 ампера ток. Колко ще даде зависи единствено от консумацията. Ако има голяма консумация - напрежението пада, плочката увеличава напрежението във възбудителната намотка, и алтернатора почва да произвежда повече. Докато мотора работи, алтернатора покрива изцяло консумацията, че има и резерв да поеме още много - примерно отопление на стъкла и огледала, вентилатор за парното и за двигателя, чистачки - все неща които не се ползват в 100% от времето докато карате колата. И през цялото това време поддържа напрежение по-високо от това на акумулатора, което е предпоставка за зареждането му.
Та с това техническо отклонение искам да кажа, че ако алтернатора е наред, той може да осигури достатъчно ток за всички консуматори в колата плюс тока, който трябва за зареждане на акумулатора. Няма никакво значение дали през това време колата е на фарове или не.
Конкретно за фаровете - аз съм инвалид. Не виждам с едното око. Тази инвалидност не ми забранява да карам кола - всичко е съвсем изрядно документално при мен. Имам над 10 години и над 100 000 км по пътищата през които само 2 пъти съм попадал в ПТП, като и 2-та случая ми влизаха в багажника, т.е. проблема не е в това, че не съм видял нещо. По-скоро мен не ме виждаха, макар че бяха двуочни и двамата дет ме блъснаха...
Пак се отплеснах ... та мислата ми беше, че когато човек има само 1 "работещо" око, то определянето на разстояние до обект е силно затруднено. Примерно за мен е изключително трудно да хвана подхвърлен ми предмет - запалка, кутия цигари, топка... по-скоро е въпрос на късмет да определя траекторията, скоростта и разстоянието до движещ се обект. Фаровете на насрещните автомобили ми дават изключително ценна информация и ме улесняват неимоверно. Много по-бързо и отдалеч определям дали МПС-то срещу мен се движи или не, както и колко бързо се приближава.
Дори и да сме 100 човека в България (а такива като мен са предполагам хиляди), то не е зле ако не за нашата, то поне за вашата безопасност да ни улесните.
Фаровете няма да ви качат консумацията на гориво толкова че да можете да го усетите. Няма да ви разредят акумулатора, ако алтернатора ви е в ред. Но за сметка на това може би ще спасят няколко човека, в която бройка евентуално ще сте и вие.